nuffnang

Thursday, November 17, 2011

Tahniah

Tahniah kepada adik2 yang dapat UPSR 5A..
bukan senang kan nak dapat 5A???
saya dulu pun ta dapat 5A k..
tapi budak2 sekarang...
amboi...
pejam mata dah nampak A..heheheh

teringat zaman sekolah rendah dulu..
dari darjah 1 ke darjah 6..
perkara paling ta boleh lupa bila!!! saya fail BM masa darjah 4 kot..
kena marah :( tahu tak kenapa??
hahahhahaha..kerana...saya salah letak jawapan masa hitamkan paper!!!!!!
oh no!!!!!!!! mcm apa!!!
no.1 jawapannya di no.2
no.2 jawapan no.3..
dan tiada jawapan di no.1
masa cikgu kutip jawapan..baru perasaan no.1 ta ada jawapan!!!! huh! maen letak jep jawapan tuk no.1 time tue..menyesal sgt. ta tgk betul2.

then result dah keluar..saya kena panggil dlm kelas!! huh! [malu sgt] tp time tue... budak2 kan..
saya nangis depan cikgu..
bila saya ceritakan hal sebenar! [nangis?? saya kan perempuan]

lepas tue..saya belajar sungguh2 dapatkan A utk pemahaman dan penulisan..

dan subjek paling saya benci masa sekolah rendah dulu...matematik!!!! huh.. tertekan time tue..
tertekan coz cikgu tue asyik nak denda je...masa tuhhhh mencinyyyyyaaa cikgu tue..hahaha
tapi sekarang..cikgu...cikgu la saya paling ingat masa zaman sekolah!
Cikgu Salwana & Cikgu Nizam..hehehe
Cikgu Salwana tue asyik cubit jep...cikgu Nizam dgn rotan nya..
"sapa salah 1 naik atas kerusi" saya selalu lah kena!!!!
UPSR dapat B je? tue dah kira pandai tau!! haahhah..masa tgk result UPSR.."pandai jugak aku"..hahah
korang memang cikgu matematik terbaikkkkk..
sampai ke sek.menengah saya jatuh cinta dgn matematik! terima kasih cikgu Aisyah :) dan ta pernah dapat B dah..asyik A jep..hahahahah :) [ooppss..ta baik riak]

tapi nak bagitahu...UPSR bukan segalanya..saya dah lepas UPSR..PMR...SPM..dan diploma....walaupun SPM ta sehebat PMR..tapi bersyukur kerana dapat sambung Diploma...dan masih bercita-cita utk sambung belajar...alhamdulillah.. kawan-kawan yang UPSR dulu 5A..sama2 dengan saya masa Ijazah..:)
see? kita berusaha lebih pasti dapat lebih kan??
InsyaALLAH..jika diberi kesempatan..teringin nak sambung Master lagi...

p/s : gagal sekali tidak bermakna gagal dalam hidup atau tiada peluang utk berjaya...kegagalan dulu lah..yang membuatkan kita berjaya sekarang..:)


2 comments:

mrS pinu said...

ya ya...dlu ta ramai yg pndai cam lo...hehehehe....

merpatisejoli45 said...

"dr segmen folower 500, done folow u, folow me back k. xmao combong2 taw " :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...