nuffnang

Sunday, October 30, 2011

Memang Ta boleh!!!!!!!!!!!

Cuba ta manjakan diri dgn maa.

Seharian saya ta call maa..

Dan tolong larh paham..

Memang ta boleh!!!!!!

Ta boleh!!!!!

Akhirnya tewas pada 8.34pm bersamaan 30/10/2011

Last call semalam [29/10/2011 dlm 6.00 pm.] sehari la kan??

Kawan-kawan kata saya terlalu manja sangat..

Eh peduli apa kau situ!!!

Dengan maa la kita nak bermanja..bukan dengan kekasih hati okay!

p/s : selagi nyawa dikandung badan…Maa tetap menjadi kekasih hati no.1 walaupun!!!!!!!!!!!!!! Dah ada dia..kekasih hati …J

ini lah dia yang bertahta dihati : Pn.Zakiah Harun
Pic masa sambut Hari Ibu


Friday, October 28, 2011

Simpan Kuku???


Uuiihh..cantiknya dia! [saya memuji ciptaan Allah]..can u imaging her?? Okeh2 mcm Siti Nurhazila..tp lagi comel! Macam..Erra Fazira, tapi lagi cantik! ..cantik+comel+style! Ha..manyaknya..lau dy tahu saya puji dy..mesti dy bangga kan?? hahha[mcm ta ikhlas plak] tapi malangnya..saya ta kenal dy..dy pun tak kenal saya…terserempak jep! Hahaha

Tapi…dy simpan kuku! Ooowh! Ta suka betul la…

Meh sini nak citer pasal Kuku Panjang…

SETAHU saya..Menyimpan sebatang jari kuku yang panjang…dosanya sama seperti memelihara sekandang tetttt!!!!!!!! Oppsss..khinzir. itu baru sebatang…kalau berbatang2 kita simpan?? Eh kesemuanya la..kita simpan??? Uuiihhh.banyaknya kita pelihara tet!!!!!!!!!!!!...ingat tue…dosa tau!

So potong la kuku anda…[kepada anda yang menyimpan kuku]

THE TRUTH

Bagi orang islam.. tidak sesuai utk berkuku panjang KERANA ia membayangkan kesucian dan bukan budaya kita…lagipun..tangan digunakan utk tet!!!!!!!!!!!! *beristinjak*

Orang melayu yang berkuku panjang biasanya mempunyai anak yang bodoh atau degil dan suka melepak…KERANA diberi makan bahan kotor yang berada di kuku jari emaknya semasa menyediakan makanan…[perah santan?uli tepong…] eeeyyyyuuuu…

So potong kuku anda. Jangan ada niat utk simpan kuku walaupun!!!!!!!! 1mm ..

INFO

Kuku yang panjang mempunyai sejenis kuman seperti yang terdapat dalam najis manusia IAITU E-Coli…kuman! Tersebut tidak akan hilang walaupun kita mencuci tangan dengan sabun….

So!!!!! Sentiasalah berkuku pendek utk kesihatan dan kebersihan diri sendiri…

26/10/2011

Terbaikk!!!!

Maa berikan saya duit utk beli hadiah utk diri sendiri..

Nilainya ta banyak… tapi ia bermakna pada saya. Bukan senang nak cari hadiah yang harganya RM***.** tau!

So time deepavali..saya dan mereka..keluar utk berfoya-foya..hahahaha

Ke Summit..

Ke BP mall..

Cadangnya nak beli kasut baru..dgn menggunakan RM+++.++ tuh…tapi…

Bertukar..bila saya nak beli Jam tangan..

So mencari lah saya Jam tangan berwarna biru… tapi sumpah! Payah!

Kenapa biru?? Sebab saya suka biru muda.. memang payah la kan??

So

kata mereka..saya sesuai dgn color pink.. oh My!!!

Tapi akhirnya…Jam Casio Pink..menjadi milik saya…sebagai HADIAH HARI JADI saya yang ke 22 dari Maa TERCINTA. Jadinya...Jam Casio hitam saya dulu..akan diwakafkan kepada adik-adik saya yang berminat..hahaha

Thanks maa.. duit maa bagi sebagai hadiah besday saya..bertukar menjadi Jam Casio..biarpun harga ta mahal mcm Jam Bonia..tapi sebagai student...saya rasa dah mahal dah tuh...hahahha..tapi saya tetap suka! Hhehe..pink color maa… cantik!

P/s : harga tidak penting..apa yang penting keikhlasan! Kan?? kan?? kan??

Tuesday, October 25, 2011

Dean's List Award


Alhamdulillah..

Dean’s List Award.

Even ta first class tapi saya masih bersyukur…

Thanks to ALLAH :- Alhamdulillah..kerana makbulkan doa saya. Usaha+doa+tawakal.

Thanks to my family :- coz ur support for me to survival in Uthm.

Thanks to all my friends :- coz..give ur corporation in finishing my group assignment & my presentation

Thanks to myself :- coz..didn't give up..and believe myself that I can do it.

Saturday, October 22, 2011

Home Sweet Home





Tersangat bahagia berada di rumah..

Sambil2 tengok2 buku operation management..[Bukan Study pun!!!]

Tgk jep..sambil berkata “hye..buku..kaulah buku termahal tuk sem nie..memang saya janji dalam diri utk dapat A+ or..A..or A- tuk subjek niehhh…larh!!!” amin.

Hurmm.. maa kat dapur tgh masak kot! Hye! Jangan cakap saya ta tolong maa ok! Tapi memang sikap maa.. jangan kacau kalau maa tengah masak… kang banyak persoalan juga tanda tanya yang berada di minda [wah macam lagu muka buku plak].. contoh soalan.. :-

Kenapa perlu letak benda tue?? Kalau ta letak tak boleh ke??

Kenapa nak kena lama?? Kalau sekejap ta boleh ke??

Maa kan dengan sabar akan menjawab persoalan pelik2 tuh..

Hye! Jangan pandang saya sebelah mata larh! Saya tahu masak larrhh..tapi belum sehebat maa lagi..hehehe.. nak jadi sehebat maa..tue yang banyak saya tanya! Hehehe..

Hari nie maa masak ketam masak lemak dengan sotong tumis! Nyam nyam nyam..

Sukanya duduk rumah!

p/s : pada gadis2 di luar sana.. kita kena belajar memasak…supaya nanti dah kahwen..suami kita sayang kita.. hehehehe..:-)

Lelaki Kematian Isteri Perkosa Anak Sendiri?

sungguh ta sangka..cempedak menjadi nangka

tergamak kan seorg ayah yang berhati binatang memperkosa anak sendiri..

Haruan makan anak!!

benci seorang ayah seperti ini..kau ta pantas digelar AYAH!!!!!

kalau dah kematian isteri.. Kau pergi cari BINI baru..

ta perlu utk melepaskan nafsu pada anak yang berusia 8tahun..

ya ALLAH..kasihan anak itu.. menjadi mangsa nafsu serakah seorang ayah!!!

Kalau ta malu pada keluarga..malu pada ALLAH. ALLAH berikan zuriat dari darah daging kau..kau sendiri yang merantah kesuciaan seorang anak.

p/s : Kepada AYAH di luar sana..LELAKI di luar sana…sesungguhnya anak itu adalah suatu amanat.


Lelaki kematian isteri perkosa anak sendiri

JERANTUT: Seorang lelaki yang sudah kematian isteri, bukan saja tergamak merogol anak tunggalnya berusia lapan tahun malah lelaki durjana itu juga sanggup bergaduh besar dengan ibu dan adik perempuannya selepas keluarganya tampil membuat laporan polis berhubung tindakan kejamnya itu.

Mangsa, seorang murid tahun dua sebuah sekolah rendah di bandar ini dikatakan dirogol bapanya sendiri yang berusia 32 tahun ketika sedang mandi di bilik air rumah mereka di Kampung Jalan Batu Satu, dekat sini, kira-kira jam 2 petang, 14 Oktober lalu.


Sebelum kejadian, kanak-kanak malang itu baru pulang dari sekolah, masuk ke bilik air untuk mandi tanpa mengetahui gerak-gerinya diperhatikan oleh bapanya dan mangsa yang murung menceritakan perbuatan jijik itu kepada ibu saudaranya selepas didesak berbuat demikian.

Ibu saudara mangsa yang terkejut mendengar pengakuan mangsa kemudian menceritakan insiden itu kepada ibunya dan kedua-dua mereka memanggil suspek untuk mendapatkan cerita sebenar daripadanya.


Ketika ditanya, suspek mula berang dan bergaduh besar dengan ibu serta adik perempuannya itu dan dia turut dikatakan cuba bertindak agresif terhadap mereka.


Pemangku Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Zakaria Kassim, berkata nenek serta ibu saudara mangsa membawa kanak-kanak malang itu membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Jerantut kira-kira jam 2 petang, sehari selepas kejadian.

“Lelaki itu turut membuat laporan polis, dua jam selepas itu dengan tujuan mahu mengelak daripada dikenakan sebarang tindakan selain mengadu dirinya dikasari oleh adik perempuannya. Dia ditahan sejurus selepas membuat laporan berkenaan,” kata Zakaria.

Wednesday, October 19, 2011

19/10/2011 genap 22 tahun


Today it’s my besday..:-)

Thanks to Maa tercinta tersayang tersangat rindu : Puan Zakiah Harun

Ucapan maa bagi thru sms : selamat hari lahir,panjang umur dan murah rezeki..maaf maa lupa hari nie hari lahir cyg..ayu yang bagitahu..nanti maa bagi hadiah k cyg.”

Actually..saya ta kisah pun kerana maa ada 6 anak..so ta kan maa nak ingat tarikh lahir anak maa setiap sorang kan?? apa2 pun saya sangat terharu dapat msg tue dari maa.. maa I love u..saya ta nak hadiah pape pun..cukup maa ada di sisi saya sepanjang hayat saya di dunia ini..

Kepada yang lain yang wish besday saya..

Ika Debork_Ayu Docker_Ain Rosli_Zuraidah Zue_Hazrina_Haziq_Saufee_Zainal Ideris_Fahmi Hamzah_Kak Eja_Ynaina Yana dan sapa2 yang wish tapi ta tersenaraikan nie...[sorryyyyy]_dan *dia* yang saya sayang.. thanks sangat2 saya hargai..kerana ANDA ingat besday saya tanpa reminder dari FB pun..:-) kerana sememangnya saya hide kan dari kawan2 FB…

Saya sedang menanti hadiah yang dalam perjalanan sampai ke alamat rumah nie…hadiah apakah itu? Ta sabar nak tengok..:-) memang sayang ketat2 la pada dia..:& moga kami bahagia selalu..:-)

19/10/2011 : genap sudah 22 tahun umur saya.. apa yang saya harapkan moga saya dapat yang terbaik dalam hidup saya..

Ya ALLAH..semperna ulang tahunku yang ke 22 ini..aku mohon..panjangkan umurku..murahkan rezeki ku…tingkatkan keimanan dalam diriku…kuatkan semangat ku dalam menghadapi dugaanMU..aku mohon..kau berkatilah ilmu yang aku pelajari selama ini..dan ampunkan dosaku dan kedua ibubapaku…hanya padaMU Ya ALLAH yang Maha Mengetahui yang terbaik utk ku..amin."

Tuesday, October 18, 2011

Apa salah bayi itu? :-(



sayang...sampai hati ibu kamu kelar kamu sebegitu rupa..
adakah tidak ada perasaan sayang..kasih...cinta..rindu untuk menatap mu..
setelah 9bulan mengandung kan mu???

manusia jenis apa ini??
memang tidak layak bergelar IBU...sejenis haiwan pun tidak layak..
kerana Haiwan sendiri masih kasih dan sayang pada anaknya...

manusia jenis ini...
pantas digelar IBLIS yang bertopengkan manusia..

ya ALLAH.....sayu sedih sebak..lihat badan bayi itu dikelar oleh Iblis yang bertopengkan manusia itu...


sayang...kau akan ditempatkan disyurga di sana...moga kau berbahagia di sana..


BETONG: Hanya kerana teman lelaki tidak mahu menerima anak luar nikah dalam kandungannya, seorang pelajar berusia 16 tahun mengelar bayi perempuan baru dilahirkannya sehingga mati dan perut terburai di bilik asrama sekolahnya di sini, semalam.

Kejadian menggemparkan itu berlaku kira-kira jam 7.40 pagi dan pelajar tingkatan empat terbabit dikatakan melahirkan bayi cukup sifat sebelum dia mengelar bayinya yang masih hidup itu dengan pisau pemotong sayur sepanjang 15 sentimeter.

Sumber berkata, sebelum kejadian, pelajar terbabit dikatakan gagal hadir ke kelas sehingga menimbulkan rasa curiga seorang guru lelaki berusia 41 tahun yang kemudian ke bilik asramanya.

Menurutnya, sebaik tiba di bilik pelajar berkenaan, guru itu terkejut apabila mendapati satu mayat bayi perempuan cukup sifat berlumuran darah di atas lantai berhampiran katil suspek.


“Terdapat sekurang-kurangnya tujuh kesan kelaran pada belakang tubuh, leher, tangan, rusuk selain perut bayi itu sehingga menyebabkan isi perut terburai.

Sunday, October 16, 2011

Sepagi Ahad di Zenxic Organic Park

sepagi Ahad di Zenxic Organic Park..
Cycling
2jam : RM12.00
mood : happy
status : back to Chilhood

thanks to Afiah Kamel coz jadi Photographer kami..

hurmm...sangat happy kan muka..padahal dah penat..tapi kegembiraan tidak mengenal erti penat...

bila matahari betul terpacak atas kepala..begini lah jadinya

senyum itu lukisan rahsia hati..saya suka senyum :-) nampak gigi..

bersama-sama Awin..kemana ada saya..tentu ada dia.

lagi bersama dia.

bila kami mula berebut nak bergambar..begini la jadinya..:-)

lagi kami

dah macam model pokok dah pun..

ha..basikal saya kaler Biru..i love blue color so much...baju color pink kan?? coz si dia minat color pink?? ooohhh no..PINK??? whatever..yang pasti dia bukan jenis pinky2 nie..hahaha

bila kami mula mengayuh...

cantik sangat pemandangan...lihat awan tuh?? subhanallah...indah sangat.

kami...!

kemesraan terjalin kerana kami sebenar adalah teman dan sahabat



senyum....

peace !!!
sedikit kenangan utk tatapan bersama..

P/s : menghayati keindahan alam ciptaanNYA. Subhanallah. Cantik pemandangan di Organic Park..InsyaALLAH saya akan menjejakkn kaki lagi ke sana jika ada kelapangan.

semalam bersama Catriona Ross

cantik kan??? saya suka sangat dy...dan Alhamdulillah dy dah bertudung..memang sangat cantik....cantik dan cantik..
"Toward to be a Proffesional Ladies"
hurrmm.. sangat bermakna pengisiannya.

time nie..ramai sangat student u yang nak bergambar dengan dy..
heheh..saya salah seorangnya...
dengan slamba kan...
saya berkata : "Kak Cat..saya nak salam.."

wah...asyik kot! dapat bersalam dengan Kak Cat..sangat mesra..
dy layan karenah kami semua.. memang best la.

kami beli buku "Wanita Solehah" ditulis oleh Fauwaz Fadzil Noor..
siap mintak signature lagi...ada kat dalam buku tuh...
hamboi kami..memag sangat syok ler...heheeh

kami...sangat enjoy malam tuh..

before balik..singgah sebentar di lapangan UTHM..sejuk! malam2 buta bergambar..
bila depan kamera! memang begini ler..

ha nie la lambang kebanggaan UTHM [agaknya la.]

motif utama dikesan "UTHM" kat belakang tue..

penat!

tired! hahahha

oh no!!! dibuli oleh mereka yang mampu buat saya tersenyum bila tengok semula pic nie..


si Nur Adibah yang takut katak! dy memang suka buli saya.."bajet dy besar sangat" hehhehe

dah macam pendatang asing dah kami..

hurrmm...asyikkk..sayang sangat UTHM.hehhe

sayang kamu yang bernama sahabat

no idea~_~


hehhehee..gadis2 pilihan..:-b

dah nak balik umah dah..hampir pukul 12am pun..

kereta siapakah ini??? Hijau nya! heehhee

kami mahu pulang..tata

p/s : sedetik bersama...selamanya terasa..:-)


Saturday, October 15, 2011

Ta merajuk pun laaaa..

Pagi2 lagi dah call maa..[ta ada la pagi sangat dalam pukul 10 kot]

call maa ...2x call ta angkat..call lagi sampai dapat.

saya : [bagi salam]..maa nie.. lambat angkat call..[baru nak wat2 merajuk]

maa : [jawab salam]..maa bz nie..tengah siang ikan. nanti la call.. ada apa nya?

saya : ta ada pape la..saje je call [tahu ta saya rindu..sebab tue call...]

saya bagi salam..saya letak call..sedih betul..:-( mana tahu maa bz..tapi saya ta merajuk pun la..

4jam kemudian...

maa : [bagi salam] buat apa tue sayang?

saya : [jawab salam] buat esemen jep maa...

maa : maa mintak maaf la..tadi masa awk call maa macam nak marah..

saya : ta apa la..ta kisah pun...[huh..maa pujuk saya!]

maa : ta pe la..maa tgh drive nie..nak p muadzam..

saya : hah! [terkejut]

maa : maa buat loudspeaker la..

saya : okey2...hati-hati tau maa.. love u 1 2 3 4.

p/s : saya ta merajuk..Cuma rindu masa mula2 call tadi ta kesampaian..hurrmm.. sayang ketat-ketat kat maa.. maa ta perlu rasa bersalah kerana sememangnya anak maa nie..suka ganggu maa time maa bz..im so sorry maa.

Thursday, October 13, 2011

Ntah Pape...ntah

“bila kita nak breakfast sama?” kata seorang kawan lelaki..

Saya ta bagi respon..sambil berjalan menuju ke kereta.

“eh..bila nak makan sama?.”

Saya pandang dia..dia pandang saya.

“cakap dengan saya ke???”

Dia buat muka cute plak…sambil petik daun..sambil berkata..

“nak bunuh ke tak nak..” geram dia dgn saya..

Sorry la..ingat cakap dgn org lain…baru perasaan gurauan dy tueeeee..

Huh!!! *pagi-pagi lagi saya jadi ntah pape..org tegur pun ta perasaan*

Kelas habis awal..so saya kan rajin …

Tunggu awin kat library…ada la dekat setengah jam..

So awin sampai..lepak2 sambil siapkan forecasting punya keje..

“eh…budak cina aku” kata saya.

“eh..budak cina aku jugak la..” kata Awin

Huh! *ntah pape ntah…boley admire kat mamat cina tue*

Siap jugak laaaaaaarh kerja kami.

Naik lift…rasanya dah tekan button

dan ta pasti kenapa lift tue naik ke level 5!!!

Ke salah tekan??? Berangan ke? Rasanya ta kot..

Hurrrmm *ntah pape lagi..nak cepat pun jadi lambat*

Sampai fakulti..

Naik lift lagi…

Dengan tenang..tekan button 2 [level 2]

Sampai2…”la..bilik Dr.Talib Level 1 la”

Ala…..masuk lift…level 1..

Dah submit..masuk lift.. bajet dah setle la kan..

“ala…nak jumpa lecturer la..”

Dah pulak..naik lift lagii!!!!!!!! Ke level 5..

Lecturer ta ada dalam bilik beliau..:-(

Huuurrmmm *ntah pape la kan? penat saja*

~muka bila Ntah Pape~

Haiyaaa….ini lah akibatnya bila tido lewat…J angkara bersuka ria.hahahahha

Monday, October 10, 2011

kerana dirinya begitu berharga



rahsia disimpan erat antara saya dan dia..
juga pada mereka yang mengetahuinyaaaa...[wah ayat!]

syyyhhhh..diam diam diam..
rahasia tue.

saya gembira..setelah sedih..
saya ketawa..setelah menangis..
saya bahagia...setelah kecewa..
saya membongkar..setelah merahsiakan..
hahahahhahaha..

apakah rahasia itu??

jeng..jeng..jeng...

cukup utk kalian tahu..

*dia*

bermakna pada saya.

saya tetap berterima kasih pada dia_

ya Allah jika aku jatuh cinta, cintakan aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu,agar bertambah kekuatanku utk menyintaiMU.
Ya Muhaimin jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu, agar aku tidak terjatuh dalam jurang cinta nafsu.
ya Rabbana jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripadaMu.
ya Rabbul Izzati, jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu.
ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasihMu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu.
ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasihMu,jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalananku.
ya Allah, jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu,jangan kau biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya padaMU ya Rabbi.

p/s : moga kesabaran dan keterbatasan akan sentiasa bersama kami. ^_^

Apa Pun ta boley..:-)

haaaiiyaaa...
rindu rumah kot!
padahal baru semalam sampai Batu Pahat..

haisshh tolong la paham....
ada masalah hati betul..
rindu dan rindu dan rindu jep.....

okay!
saya amik keputusan minggu nie saya balik lagi!
ok titik.!

miss u maa.
Anda Juga Mungkin suka ini :-

Thursday, October 6, 2011

saya ter'SYOK' sendiri depan CAMERA

Hana Tajima yang ta menjadi...:-)

no pins..

Actually...shawl tue baru beli...
so tercipta pic SYOK SENDIRI...
sory!
tengah2 malam buta.. orang len di ulit mimpi...
saya sedang di ulit perasaan yg sedang perasan.. hahaa

P/S : DONT JUGDE A BOOK BY ITS COVER... right??


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...