nuffnang

Wednesday, November 16, 2011

Menghargai Bila ia ada

walaweh..
malam nie saya ada test kot!!! hehehhe
cop! update blog sat..hehehe

menghargai?
apa yg perlu dihargai.
hurrmm.ceritanya begini..

seorang kawan saya menceritakan bahawa dianya..
dilamar oleh si jejaka A. ooppss silap..[si A meluahkan rasa sayang..dan mengharapkan..ehem...together larh!]

kata saya.. tiada masalah utk terima A kalau dia ok.baik.serasi atau sama dengannya.

kawan saya kata..masalah hati timbul?

masalah hati??
kenapa? kau sayang ke tak si A?

katanya..SAYANG.. tapi hati dia sedang menyayangi orang lain...si B

okay..si B sayang kau tak?

katanya..pernah si B kata sayang...skrg??? ta tahu.[sayang tapi...maybe as fren..hahahha..jahat mulut saya!]

okay..si A menyayangi kau ikhlaskan? dia nak terima kau seadanya kan?? dia sayang kau..kau sayang dia.. so ta salah kau terima dia..

abis macam mana si B?
menyayangi ta semestinya memiliki kan?

so..anggap je la si B sayang itu sebagai kawan...
hargai org yang betul sayang pada kita..

p/s : kepada diri sendiri dan kawan2.. menghargai seseorang w/pun jauh disudut hati menyayangi seseorang.. sayang orang yang menyayangi diri kita..ingat..kadang2 kita rasa seseorang itu layak utk kita...tapi sebenarnaya buruk buat kita...kadang2 kita rasa seseorang itu tidak layak utk kita..tapi sebenarnya baik utk kita.


1 comment:

CiK EyFa said...

betul tu ida... tp kita byk masa lagi... biar masa yang menentukan dan kita hanya perlu berusaha sikit je..........

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...