nuffnang

Thursday, May 19, 2011

Alahai Ben10

Alahai si Ameer Hidayat Bin Anuar

Cuti sem saya ta sampai sebulan kot…tapi..agak penat duk saje tau…agak letih gaduh2 ngn si Ameer a.k.a ben10 saya nie…agak lucu bila dy keluar kan kata2….agak geram bila kamu ta dengar kata..

Alahai adik…

Time mandi! [dy suka mandi lama2..main air!!!]

Time tengok tv! [dy asyik nak tgk kartun…saya nak tgk Sejuta Cinta Marshanda..Cinta Melody..Kamila..dy sorokkan remote control tv!!! Haiiishh panas..]

Time makan! [saya minta sikit memang ta pernah dapat..so saya curi2 amik la kan…tapi tiap kali saya curi… “werrkk..k.ida amik..” saja nak bagi dy panas..ha gadoh lagi la..]

Time suruh dy solat ! [dy ingat solat time maghrib & zohor je..asar & isya’ memang payah…alasannya..”ala tadi dah semayang dah…”..adik moga besar tak tinggal solat ok..]

Time dy nyanyi [saya memang suka menyelit..kadang2 sambung..memang kena marah la saya..]

Memang selalu lah!!!!! Haiiiiiiiiiiii..adik2..ta sampai hati nak cubit…tp kena jugak kan sikit kadang2..hahaha

Tapi..

Adakalanya ragam dy banyak buat saya terhibur..

Bila saya tanya… “adik kenapa macam tue?”

Dy suka jawab dengan permulaan ayat… “mungkin..bla bla bla”

…Jugak..

Ada masanya kami sangat2 la baik…

Lepas solat maghrib… dy nampak je saya pegang “surat cinta”.. dy pun sibuk cari Iqra & Muqqadam dy….so saya dengar dy baca..tapi selalunya dy dah tahu baca..coz kat sekolah pun baca menda sama. Alhamdulillah..

Dan pagi2 nak hantar dy pergi sekolah…so memang dy sangat baik la kan….pandai betul dy kan…

Dan hari nie..Hari Sukan Tabika Kemas..so suka sangat kami [maa&dayang saya] beri semangat pada dy…ha…atas semangat yg kami beri..dy dapat num 2..hehehe..ok la tuh kan.. dan saya pun pelik..napa dy tak dapat num 1..hehe….[actually..dy ada semput..so memang risau la berlari2 nie kan….]

Jom tgk pic dy masa sukan tadi…

Cute!


4 comments:

Anonymous said...

cute nya!

Princess LaLoLi said...

yup..adik saya sgt cute..like his sister..:-b

iekabean said...

Adik-adik! Biasa lah.. Adik saya pon macam tuhh~ kadang-kadang boleh test vokal jugak laar. (menjerit2 marah3)

Princess LaLoLi said...

hahaha..tau xpe..alahai adik..k.ida penat kot layan karenah nye..:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...