nuffnang

Tuesday, May 10, 2011

~adik~

::semua tentang adik::

Saya panggil dia adik..laupun dy anak ke2 bongsu..tp saya lebih selesa panggil dy adik, coz dy sorang adik lelaki saya yang manja dengan saya..pada umurnya 13tahun, dy ditawarkan ke sekolah Berasrama Penuh. Dari situ bermula lah cerita tentang kehidupan seorang pelajar, juga anak lelaki yang akan berjauhan dengan family. Hehehe..tiap2 minggu maa kena datang melawat dy tau! dy HOMESICK!!! Maa pun sabar & tabah utk dy still kekal kat sekolah tue….dan pada akhir tahun lepas…..kami sekeluarga nekad nak kuarkan dy dari “penjara” katanya penjara..so saya pun panggil penjara coz saya pun pernah duk sekolah asrama yang penuh dengan pelajar bermasalah…bukan asrama penuh sains tuh!! Okay! Saya lah buat surat utk dy…[surat pindah sekolah]….dan pengetua tak benarkan pelajar harapan sekolah...pindah..! urmm agak kecewa dy bila tak dapat pindah sekolah harian..

Kami sekeluarga bagi semangat utk dy terus bertahan di situ….”adik boleh.!” Bagi saya adik saya pandai…[yela..jika dibandingkan dengan saya..]..TAPI!!!!!!!!! semangat dy sama dengan saya!.....saya? sekali saya gagal..tak bermakna berakhir dengan kegagalan.. begitu juga adik…laupun dy tak suka sekolah tue…i mean senior2 yang bajet hero..kawan2 yang bajet pandai…tapi adik still lagi kekalkan kejayaan dy jadi Top Students dlm Tingkatan… ye kawan2 adik ramai yang dah pindah…adik je tak pindah….okay… ada hikmahnya tau adik..maybe kejayaan bermula dengan kesulitan dan kepayahan disitu kan??? so hari nie..adik exam kan...k.ida “blog”kan tentang adik kat sini..

Best of luck

…Adik..

Moga dapat straight A’s ok!!

Kak ida & family doakan yang terbaik utk adik.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...