nuffnang

Tuesday, March 12, 2013

Maafkan saya kawan2


Assalamualaikum.

Jam menunjukkan pukul 8.45pm. Rasa macam sayu. Sedih. Hiba. Semua perasaan bercampur aduk.  Roommate balik. Tinggal saya seorg dalam bilik.
Hari nie. Banyak hal yang mengingatkan saya tentang kisah lama.
Kalau boleh di undurkan masa. Saya tak nak kenal lelaki tu. Langsung tak nak!
Tapi.. sebab kenal dia lah.. saya kecewa. Lalu saya cari Maha Penyayang lagi Maha Mengasihani.
Thanks awak. Sebab hadir dalam hidup saya 10 tahun ke belakang…
Now 2013. Semuanya berubah. I love Islam. I love ALLAH. I love Muhammad. I love Family.
Saya belum lagi istiqamah dalam perubahan saya.
Hati.. please.. jangan terasa hati dgn kawan. Jangan pendam marah.
Mulut..Please..jangan biarkan kata umpatan keluar dari mulut. Jangan kata-kata hina/marah/kotor keluar!
Mata. Please..jangan biarkan saya tertarik pada yg dilarang..dibenci oleh Allah.
Tangan. Please..jangan biarkan saya sambut /lakukan/ perkara2 yang dilarang oleh Allah.

Dan..hari nie.saya terpanggil utk mohon maaf pada kawan2 kelas saya.
Post di FB..
Mudahkan diri meminta maaf. "Maafkan saya" . Buang jauh-jauh ego takkabur besar diri yang membinasakan kita :
ha.. okay2..
maafkan saya ye kawan2 andai tersilap kata.. terguris hati.. terkata.. terumpat.. ter ter ter la... sory!! maafkan lah.
 — with Nur Adibahand 4 others.

Saya mohon maaf pada semua yg kenal saya.
Saya sedang cuba menjadi yang terbaik utk diri saya.
Saya sedang belajar istiqamah mulai malam nie.. saya berjanji! 8.55pm

2 comments:

mrS pinu said...

kdg2 dr kecewa yg lepas buat kite kenal diri kite..kenapa Allah bg kite sedih,kecewa menangis terkenangkan nape kite dibuat cmni..apa salah kite..y???? hanya Allah yang tahu dan setiap perancangan Allah aturkan da hikmahnya...bersyukurla kite kena ujian cmtu.dri situ kite kenal yg lain.dari situ kite kenal Allah..dekat padanya...Alhamdulillah kan :) Allah masih syg pada kite...

RIMA DANIA said...

Sentiasa memaafkan dan dimaafkan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...