nuffnang

Friday, March 29, 2013

kawan..

kawan..
kau yang bernama kawan.
kadang-kadang aku tak boleh menjaga semua hati kawan-kawan.
sebab aku juga seorg kepada kawan-kawan.
selama hidup 23tahun beberapa bulan nie..
mcm2 karenah kawan-kawan..

kawan..
kau yang bernama kawan.
kadang-kadang aku tak boleh menerima semua kata yg keluar dari mulut kau.
sebab aku juga ada hati, perasaan, dan juga akal.
dan aku juga tahu, jika kadang-kadang kau tak sedar apa yang keluar dari mulut telah menyakiti hati aku.

kawan.
kau yang bernama kawan.
kadang-kadang iman terlalu lemah untuk menerima dugaan kita sepanjang berkawan..
mungkin aku mengikut rasa kata dan amarah.
jika aku diam, hilang tanpa berita, melupakan kau..
aku telah pun memaafkan kau.

kawan.
kadang-kadang jika aku mengeluh itu biasa.
merungut itu biasa.
merajuk juga biasa.
marah juga biasa.
sebab aku manusia yang banyak kekurangannya.

kawan.
cukup kau tahu.. kehadiran kau membawa seribu hikmah.
mengajar aku banyak hal.
kesabaran.
keikhlasan.
kejujuran.
erti persahabatan.

thanks kau bernama kawan. :).
maafkan aku juga begitu pada kau.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...