nuffnang

Sunday, April 1, 2012

1 April

apa yang korang tahu pasal 1 April??
teringat masa zaman sekolah dulu.. saya terkena April fool. Di mana dari situ lah saya tahu, bahawa kita sebagai umat islam TAK BOLEH sambut April Fool.
saya seorg pengawas sekolah. tak ada la tegas sangat. tapi *agak la* di anti oleh kawan sekelas yg suka cari pasal. haiish cerita lama.
Azlan [bukan nama sebenar] : Ida, Cikgu Mas nak jumpa.
Saya : kenapa??? 
Azlan : ntah! kat bilik kauseling tau.
Saya : okay.

sampai jep kat bilik Kauseling.. "cikgu nak jumpa saya?"
"eh. bila saya panggil? tak ada lah."
"ooh.. tak apa la cikgu terima kasih" sambil pakai kasut.

masuk jep kelas.
si Azlan dengan muka bangga kan.
"April Fool!!!!padan muka kau"

haissh apa lagi. bertikam lidah la..
tanpa sedar cikgu sejarah dah masuk.
cikgu tanya, saya pun bercerita.

dari situ kami tahu. yang April fool tak boleh sambut :)

nak Tahu kenapa???


1 comment:

Jue_ilias said...

waktu sekolah dulu , kwn2 suke sgt bt april fool -,-'

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...