nuffnang

Friday, June 13, 2014

Patah tumbuh, hilang berganti :)

Assalamualaikum,
balik keje, saya terus bukak blog & nak update.

okay. 16/06/2014 im officially staff :) Alhamdulillah rezeki Allah bagi.
tp dalam setiap rezeki Allah bagi..
ada juga datangnya dugaan dan cabaran.

actually pada 12/5 saya dah start keje kat firma akaun
hanya untuk DUA HARI sahaja.
memang plan dalam 2hari tu nak berhenti sebaaaaaaaaaaaaabbbbbbbb
stress sangat. hahahaha. maybe siapa2 yang rasa dunia akaun nie best, bagus lah.
pada saya kalau saya tak suka sesuatu or tak dapat go through. baik kita stop sebelum melarat.
hahahaha.
1st day kerja, tak payah cakap. Naik je kereta.. airmata laju mengalirrrrrrrrrr.. perh ~_~
2nd day pun sama...~_~

Apa yang saya suka bila saya mengadu pada maa, bila kita cakap "maa, ida tak mampu dah stress sangat..macam tak boleh nak kerja je.."
Jawapan maa tak menghampakan.. "Ida, berhenti lah anta notis 24jam.Balik duk rumah,tunggu mana-mana kerja. InshaaAllah ada rezeki lain..jangan paksa diri."

_sebenarnya,saya dah lama tinggal dunia akaun. so bayangkan lah saya kena hadap akaun. hurm. Mula2 positifkan diri. Tp bila positifkan diri im still weak. so habis positifkan diri dah.

so submit resign letter by faks.

Bila dah resign, Allah berikan rezeki lain. Betul kata maa.. tak sampai sebulan duduk rumah.

19/05 bermula lah kerja baru.
dan 16/06 im officially staff.
Alhamdulillah. bersyukur sgt.
Dalam seminggu kerja..dapat interview lagi.. saya tolak offer utk pg interview atas sebab2 tertentu.

thanks, InshaaALLAH saya nak kutip pengalaman kat sini.:)
rezeki anak2 hahahahahha.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...