nuffnang

Thursday, June 12, 2014

Part 1 : Benci Jadi Sayang


saya sayang dia kerana ALLAH

saya tak boleh explain macam mana perasaan tu,
maybe org yang sama situasi mcm saya akan rasa & faham apa yang saya cuba sampaikan. :-p

okay, sejujurnya masa 1st time saya kenal dia. Saya dah pandang dia buruk or konon2 alim la mcm tu.
Tapi mungkin sebab Allah tak nak bagi saya perasaan sayang pada masa tu. 2009 masa tu.

moment yang saya ingat..
" Zuraidah mana ye?" dia mesej, maybe selepas lama sangat no.hp saya dalam hp dia.
yes.. saya yang mesej dia dulu.. "salam, pengerusi.. saya Siti Zuraidah bagitahu cik lecturer saya & jusmaniza tak masuk kelas hari nie sebab ada anugerah ketua jabatan"

Dia just balas.. "wsalam, okay."

selepas berbulan2 no.hp saya dalam hp dia.. dia boleh tanya "Zuraidah mana ye??"
then saya balas. "saya ahli kelab kaunseling dulu, saya kenal awak & maybe awak xkenal saya.. so tak perlu save no.saya.."

mesej saya tak berbalas.
so hari2 berganti hari..
dalam sebulan mesti ada 1mesej keagamaan.. keagamaan ke??
ala yang lebih kurang macam ni la.."wanita solehah..bla.bla..bla.." mesej yang diforwardkan kpd kawan2 tu.
ha saya salah sorang yang dapat mesej kata2 macam tu dari dia.

dan setiap kali dapat mesej dari dia, saya tak berminat nak balas...
lagi saya bebel "konon nak tunjuk baik..alim. Ah budak usrah nie..."

okay takat tu je ingat...
bila dia dah habis belajar, mesej yang dulu kata2 bertukar jadi bertanya kabar..
pernah tak korang rasa mcm mana layan org yang korang tak suka... dalam 1 2 mesej je la kita balas kan???
so itulah terjadi pada saya dan dia.
bila dia tanya "Apa khabar?" saya balas "sihat.." cukup 2mesej.. saya dah tak berminat nak balas.

dan moment yang saya ingat lagi..2010
time tu saya berjalan nak balik kolej kediaman melewar. time nie saya dah masuk u..
saya dapat mesej dia.. "Awk bulan10 nie saya dah pergi sarawak, saya dapat keje.."
okay sebab bosan saya balas.. "tahniah,.."
then dia tanya perkembangan saya... so saya cakap saya sambung belajar..sama2 ucap tahniah..

okay situ je la.
saya stil tak berminat nak mesej2 dengan dia..
sampailah hujung 2011..
saya ada masalah dengan someone that i like him & he also like me.. but we are not a couple or what..
maybe nie lah salah satu sebab saya tak berminat layan dia. Sebab saya sukakan seseorg, tapi kami tak ada apa2 hubungan special, just teman tapi mesra...maybe.

memandangkan dia adalah lelaki, 
saya minta pendapat dia.. lebih kurang macam nie.. "saya suka kat seseorg nie,tapi saya tak sure dia perasaan dia kat saya..tp dia layan saya mcm saya girlfriend dia."
just simple jawapan dia "kita kena sayangkan org yang sayang kita pada kita mengharap pada org yang kita sayang...saya lelaki saya tahu, kalau dia syg awak dia mesti dah cakap.."
okay saya memang tak leh terima kot jawapan mcm nie.... hahahahhaha budak2 sangat time tu.

and the best moment bila...
2012 

"Saya nak jadikan awak isteri saya..maybe sekarang bukan waktu yang tepat.. tapi saya cakap sebab saya tak nak ada org lain rampas awak dari saya.."

"no.. " i said no. saya masih muda. saya masih belajar. saya masih tak reti nak pilih lelaki pilihan saya & terbaik utk saya.

"buat la solat sunat...."

okay saya memang buat solat sunat...solat hajat.
dari situ..hurm saya tak reti jugak nak explain perasaan tu.

then saya amik keputusan. saya patut beri dia peluang.

***okay.bersambung.
penat dah. nak tido.esok keje ***

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...