nuffnang

Saturday, October 26, 2013

Oho. lama tak update. busy!!!!!!!! Dunia kerja.

Assalamualaikum...

9/9/2013
bermula lah dunia pekerjaan.. aceh. "Dunia pekerjaan kan?"
praktikal lah!
at FCM :) dunia kerja yang berbeza dengan dunia belajar.
kena lebih komunikasi...atau lebih senang comunication skill tu kena ada.
sebelum melangkah masuk dunia praktikal..
saya dah meletakkan dalam diri.. saya pergi saya nak ambil sebanyak mungkin pengalaman kerja kat situ...
supaya nanti.. bila kena panggil interview.. boleh ceritakan serba sedikit tentang alam pekerjaan walaupun hanya 4bulan. ya!

FCM nie. kilang buat keyboard & relay.. customer dari overseas punya. kagum sebab dapat berkerjasama dengan staf & employee logistic.. mereka sangat baik dan tak kedekut ilmu...

dan pengalaman dimana masa briefing pagi..
saya kena tegur oleh exec sebab!!! data entry tak balance...bagi barang CIMS.
CIMS nie barang supplier.. bila dah enter baru company bayar.. kita guna baru bayar.. tak macam part material lain.. sampai je..dapat invoice..dalam tempoh tertentu..company akan bayar..
tapi barang CIMS tak..." ia cerewet sikit".. bak kata executive tu..:)
anyway..saya tak rasa down.. malah bersyukur.. Allah bagi saya rasa perasaan macam mana bila buat salah then kena marah dengan bos... eh kena marah?? ok tegur.. haha.

Alhamdulillah.. ia berjalan dengan lancar...:) saya diberikan jadual plan utk ke section manaII mngikut kesesuaian. aceh.

okay la.. nanti la sambung lagi okay.

eh di kesempatan ini... "Happy Birthday Abah Anuar.. Moga panjang umur & murah rezeki.....bahagia dunia dan akhirat.. diberi kesihatan yang sempurna..amin thanks atas pgorbanan terhadap kami sekeluarga... " walaupun his only my stepfather, but i love u like as my dad...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...