nuffnang

Wednesday, August 24, 2011

kucing tue :-(

Saya sayang maa saya. dan saya juga tahu semua ibu di dunia ini sayang anak-anak mereka. Tapi apa kaitan kucing & saya? saya suka kucing? Ohh..no!!. tapi tidak suka bukan bermakna membenci. Cerita pasal kucing. Tadi, pulangnya saya dari solat terawih. Saya singgah beli topup. Hhurrm..”la..pasal pulak kucing nie.. tak takut mati ke? Duduk tengah2 jalan.”..

Memandangkan saya bertelekung lingkup, tak kan nak turun pergi beli topup. So adik kesayangan saya yang tolong belikan. Masuk je kereta.

“kak ida, kesian.. tengok kucing tue..patut la dy duduk tengah jalan. Anak dy dah mati.”

Hah! Saya terkejut jugak! Berusaha nak tengok. Free kan balik gear.

Ala..sedihnya saya. ada orang langgar anak dia. L. Patut lah kucing tue tak berganjak dari situ.

Siapakah yang tidak berhati perut itu! Atau sebenarnya orang tue pun tak sengaja langgar.

Sedang asyik duk tengok2 reaksi kucing tue.. kereta Gen2 kaler merah lalu! Perhhh! Memang tettttt!!!!! Tak mengelak langsung! Hhuurmm.. simpati pada kucing tue. Mesti kucing tue sedih kehilangan anak dy kan?

Sama juga macam saya, bila saya kehilangan orang yang saya paling sayang atau orang yang paling rapat dengan saya. saya sedih, kadang kala tak tertahan sampai mengeluarkan air mata. Mesti kucing tue nangis kan. Hhuurrmm uhuk..

So….dari penulisan saya nie, moralnya ialah sayanglah haiwan, berhati-hati ketika memandu, ingat! Bukan awak sorang je yang ada kereta, tak perlu bawak laju-laju sampai membahayakan org sekeliling… dan hargai seseorang yang kita saya. I love my family & including u!

3 comments:

azs said...

Kasih sayang, Allah tunjukkan pada manusia yang berakal dalam banyak cara.. Mak kucing tu pun sayang pada anak dia yang dilanggar.. Kita ni manusia, ada yang buat tak kisah tentang kehidupan lain.. Moga, lepas ni, ramai yang lebih prihatin.. Simpati dan rasa sedih kat nasib kucing tu.. Saya pun sayang kucing..

Princess LaLoLi said...

huuurmm..btul tu kan..kita manusia kurang hargai kasih sayang...

kasih dan sayang itu unik..
boleh dicorak ikut kehendak kita..
dicurahkan pada siapa...dan bagaimana utk hargainya..semua atas kita..
moga kita menjadi org yg reti untuk menghargai..:-)

nur chahaya abadiey said...

sedeynye..kesian kucing to...ermm...syg arnab saya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...