nuffnang

Tuesday, July 2, 2013

Aku bersalah & sentap!

Assalamualaikum.
haissh cuti tak nak disia-sia..
kononnya nak buat part time job.
okay! kawan dah rekemen.
last minute saya tolak tawaran kerja..
okay saya bersalah la kan. sebab tolak tawaran last minute.
actually 26hb 5 dah cakap maa mcm tak bagi atas sebab-sebab :

  1. bilik/rumah sewa
  2. makan minum
  3. duit minyak
adakah berbaloi?
tapi kawan cakap. kenapa tak fikir sebelum nie...

okay jap. sebab tak dapat explain kat dia.
dah fikir. tapi nampak mcm senang mula2.
sebab konon2nya nak duduk bertiga. sewa boleh sama2 bayar.. ingat tempat kerja sama tempat kerja dengan dia. tapi..
sebaliknya. tempat kerja pun kat lain.
ada peluang nak duduk sebilik? aha. tak bukan.

okay xperlu explain sebab saya yang bersalah akan tetap bersalah.
saya pergi interview 29hb. dan niat nak cari rumah or bilik sewa.
pergi interview sebab dia juga..
sebab dah nak tarik diri sebelum pi interview. tapi sebab dia pergi la..
tengok keadaan sana.
bila sampai sana. saya rasa saya masih boleh buat keputusan. hurmmm

1st dapatt bilik sewa. tak berkenan langsung sebab 1rumah tp penyewa lelaki? tuan rumah boleh best je cakap. "buat hal masing2.duk dalam bilik masing.."
tapi makcik.. tetap sebumbung dengan lelaki bukan muhrim. Paham tak makcik??

mesej semua kawan yang menetap kat kuantan. Izah. Nik. Ain. 
yang bakal praktikal kat kuantan pun saya tanya sal rumah sewa. Saufee.
bakal adik ipar pun saya tanya. kot2 ada kawan dia perlukan housemate..
tapi malang nya mereka juga tak dapat membantu..tapi mereka balas mesej pun dah besar rahmat.tanya2 samaada dah dapat ke belum umah sewa.. mereka pun nak membantu tapi tak dapat.

cari la bilik sewa. macam deretan kedai2 tu.
tapi semua jauh..nak bawa kenderaan? kena bayar parking la wey. duit kan? berbaloi kah?
jalan kaki. tak kena duit. penat je. tapi!
masuk kerja pukul 9.30am boleh la nak gerak dalam pukul 8.00am gitu.
tapi kalau balik, pukul 6.00 sampai bilik?? bukan ke time maghrib?
ada org jamin kita selamat di jalan petang2 hari.
setiap hari jalan kaki.. tak ada org perhatikan?
fikir negatif sangat kah? oh no. langkah berjaga.

memang la, pada yang bersalah mcam saya nie..
yes! orang nampak pentingkan diri. sebab meninggalkan sorang kawan pergi kerja sorang2. jalan kaki sorang.
saya buat keputusan tak fikir orang lain. hah! kecewa sangat.
okay.
saya nak explain sikit.
sebelum saya buat keputusan.. saya tanya dah.. boleh ke awak sorang kalau saya tak ada??
"aku tak kisah ida.. aku boleh ajak dia duduk ngan aku..." kata kawan nie.
memang asal kita nak duduk ber3 sebilik.
tapi lain jadinya bila kita dah sampai.
dah sibuk2 cari rumah sewa.. dia diam. dia tak dapat membantu. apatah lagi sebut pasal kita menyewa ber3.
oh kawan.. come on. apa semua nie.

tapi apa2 pun saya tetap bersalah.
yes.saya mengaku bersalah. dan berkali-kali mintak maaf pun. tak akan pulihkan keadaan.
saya tetap tak kerja.
saya cemarkan nama kawan yang telah rekemen kan nama saya.
"aku mintak maaf..sebab tak jadi kawan baik utk kau..aku pentingkan diri.." hurmmm

apa yang sedih..
habis segala bagai diungkit-ungkit.
sedih tahu.
"nak seribu daya, tak nak seribu dalih."
tapi memang wajar kawan tu nak marah. sebab saya bersalah dan akhirnya aku sentap!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...