nuffnang

Sunday, January 29, 2012

benar kat Faizul :)

2 orang sahabat bersiar-siar.
seorang namanya Zainal dan seorang lagi namanya Faizul.

Faizul : aku tgk kau muram jep. Kenapa?
Zainal : dia tolak cinta aku lagi.
Faizul : Nabihah?
Zainal : aku dah tak tahu nak nak tunjukkan macam mana lagi sayang aku pada dia. tapi aku betul2 sayang dia. aku sayang sangat2 kat dia. aku tak pernah merungut apa yang dia buat walaupun k/kala aku terasa hati dengan dia.
Faizul : habis kau dah nampak dia macam tue kan? kenapa kau sayang dia lagi. ramai lagi kot perempuan yang cantik & lebih baik dari dia.
Zainal : susah la!
Faizul : apa yang susah?
Zainal : susah utk buang sayang dia tu.
Faizul : susah?? kau sayang kan orang yang tak sayangkan kau..? lain lah kalau kau dan nabihah sama2 sayang.. i think it hard to do..right?
Zainal : [mendiamkan diri]
Faizul : kau tak patut sedih kau tahu... sepatutnya Nabihah yang sedih.
Zainal : kenapa pulak dia yang kena sedih.?
Faizul : yelah...kau ditolak kerana kau sayang dia, tapi dia dah pun kehilangan org yang benar2 cintakan dia..? ha? kan?
Zainal : [diam lagi]
Faizul : sudah lah..ta payah nak fikir sangat.. kalau dia jodoh kau..sekarang macam mana dia tolak kau pun, satu masa nanti kau akan bersatu okay?.

adakah anda begini??
atau
adakah anda di pihak Nabihah??
atau bukan kedua2 nya..kerana anda mempunyai insan yang sayang anda..dan anda sayang dia?
fikirkan lah..

7 comments:

nur said...

kamoo kahh??

IdaRaida said...

bukan larh!

sabry oppa said...

like :) like :) like :)

Siti khadijah said...

kalau ada jodoh pasti tak kemana tu :)

starzieti said...

mnde camnih biase jadi. susa nak jmpe org yg saling suke kan. :)

hafizah alias said...

untungnye kalo ade org syg...tp insya ALLAH kalo ad ade jodoh, pergi la jauh mane pun..tetap bersatu! huu :)

IdaRaida said...

starzieti : yup..slalu sgt berlaku kan...huurmmm.manusia mnusia..

hafizah : btul..ia ibart merpati..biarkan ia terbang bebas..klu ia hak kita...dy pasti pulang ke sangkar..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...