nuffnang

Thursday, September 29, 2011

Hanya Dia

Hanya dia yang saya selalu rindui.

Hanya dia yang selalu bertakhta di hati..

Hanya dia yang selalu saya sebutkan dalam doa..

Hanya dia yang saya harapkan berjumpa…w/pun sekadar mimpi..

Hanya dia yang mampu memberikan pelukan dan kasih sayang seorang ABAH…

Abah, abah tahu… saya sangat rindu kan abah… hari-hari saya hantarkan abah doa.. abah terima tak doa tu?? Cukup ke doa tu utk abah?? Bukan doa je..saya berharap kalau saya niat nak bersedekah kat tabung-tabung masjid.. saya harap pahala tue..mengalir pada abah..

Abah…ustaz cakap doa anak yang solehah akan sentiasa mengiringi ibubapanya…saya cuba menjadi solehah.. saya sangat rindukan abah.. abah tahu.. saya ta pernah lupakan abah… saya ingat senyuman abah… saya ingat perkataan yang saya gelakkan time abah sebut “Soba…its mean SABAR”… saya ingat yang abah selalu manjakan anak-anak abah…dan yang paling saya ingat…. Doa utk abah… saya ta pernah lupa doakan abah…coz semakin saya doakan utk abah… saya rasa abah dekat dengan saya.. abah ada dalam hati saya.

Saya selalu pesan pada adik-adik [ika,ayu,& safuan] doakan utk abah…saya harap mereka pun seperti saya selalu mendoakan abah…. Ameer? Adik bongsu baru dalam keluarga kita… dia pun kenal abah… saya pun selalu pesan pada dia..doakan utk abah… w/pun dia kecil lagi…tapi dia tahu..kami adik beradik tapi berlainan abah…dia baik tau abah..sama macam perangai kami. Anak bongsu abah..alhamdulillah..lebih banyak belajar erti kesusahan. kalau abah ada, saya percaya abah tentu bangga dengan dia.. doakan dia dapat straight A’s utk PMR nie…

Abah….kami sayang abah… abah tetap dihati kami. walaupun 9 tahun kami kehilangan abah..J

3 comments:

zue said...

sedey,,,....=( sbr k ida,,,

Anonymous said...

Manusia tak lari andai kata kematian datang menjemput...Tindakan ida yg selalu mendoakan arwah abah InsyaAllah akn dimakbulkan oleh Allah s.w.t.Trskn berdoa utk kesejahteraan arwah abah disana...

Princess LaLoLi said...

insyaAllah ta pernah lupa utk doakan abah di sana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...