nuffnang

Monday, June 27, 2011


hurmm..
berhabuk blog saya..sumpah! saya rindu blog nie!!
urmmm saya habiskan masa saya dgn bekerja!!!!!!! hhhhhhhhooooooooo
SEKARANG! baru saya tahu...nikmat cuti sem duduk di rumah adalah lebih bagus dari kerja!!!!!!
saya benci kerja!
benci!
benci!
kerja!!! kerja! kerja!

pengalaman mintak kerja kt pasaraya tet!!!!!! adalah pengalaman pertama saya! sbelum nie memang ta pernah mintak kerja..
masa habis diplomaa dulu pun... anta resume je...bagi abah..
tapi cuti sem nie..saya bersama ain pergi mintak kerja!
ada kerja kosong ta? lebih kurang gitu la kan soalan saya...hhehehhe

okeh..ragam manusia yang masuk pasaraya tue kan...huh! sangat2 lucu! sngt2 tensen...sgt2 bengang!! tapi nie la saya.......[myesal kot kerja] padan muka!
  1. paling saya ingat! ada sorang customer nie.. laki! nak beli rokok!!!! memang panas la kan...soalan memang nak suh saya bagi pelempang kat muka... "ta ada pkwe ke?".. saya menjawab.."asal plak pkwe?... "yela dah awk ta tau mana satu rokok Malboro Light.."...oowh ok! Bf saya ta hisap rokok....dengan geram saya menjawab..
  2. sebiji kelapa 4.50???? memang cekik darah... hahahha..salah saya.! kih kih kih.. actually singgit setengah je..ta tahu saya berangan apa kan... dah..jadi 4.50 sebiji.. customer pun wat muka terkejut... hehehhee... ssoooryyyy... pakcik..
  3. adik...boleh hutang tak! ha nie mamat nak menggatal je nie.... saya menjawab "cash only". cash only tue apa??? huh! tet!!!!!!!! dy ta habis lagi menggatal... banyak soalan dy tanya..! dah nikah??? org mana??? esok saya bley dtg lagi??? saya senyum je...satu pun saya ta jawab.
  4. Adik... pakcik nak beras 10kg... dengan sopan saya menjawab. pakcik beras kat bahagian belakang... "ye..pakcik tahu..bley tolong amik kan.. pkcik malas nk masuk.." alahai pakcik... saya memandangnya dgn muka comey..dlm hati.... 10kg??? patah piggangku... then baru nak melangkah pergi amik...ha supervisor yg buat2 baik... oppppsss.. dy yang nak pergi amik..oowhh ok..lego!
dan
saya mengambil keputusan utk hantar notis perletakkan jawatan saya sebagai CASHIER!

itu sahaja. bubye!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...