nuffnang

Wednesday, May 20, 2015

Bersabar Sabar Sebentar

Assalamualaikum..

lama rasanya tak update blog.
Busy... balik kerja..pergi kerja.. Oh kerja utk hidup... dan berharap hidup bukan lah utk bekerja.
hahahahahahah..
sebagai seorg isteri masa sangat la berkira sangat sebab malam tangan memang akan pegang hp sampai tertidur..
yang nie taip blog nie time suami belum mesej nie.. dan memandangkan dah siap masak dan dinner.. so terasa nak buka blog yang last update Dec 2014. adeh!

okay back to topic.
Bersabar Sabar Sebentar...
Hari nie baru 8bulan 1 minggu 1 hari kami mendirikan rumahtangga.
yeah saya akui hubungan kami masih sama..
hari-hari perkataan rindu akan muncul di wassap di msg or call..
Subhanallah!
saya tak reti nak cakap.. kadang boleh menangis sebab terlalu rindukan suami.
Alhamdulillah!
rindu itu pahala... dapat pahala rindukan suami...
Allahuakbar!
Doa itu senjata..."Ya ALLAH, aku rindu suamiku.. lindungi suamiku dimana dia berada"
Nauzubillah!
mintak dijauhkan dari segala negatif... kuatkan iman kami... kadang hati perempuan ni sensitif juga.. bila kawan-kawan office bergurau.. yelah suami jauh, tak tahu sedang apa dia buat kan..
tapi saya harap saya cukup kenal siapa suami saya.. im just ignore bila suara sumbang bercakap macam-macam... saya lebih kenal suami saya.

bersabar dan terus bersabar ada hikmah kenapa kami perlu PJJ...

Normal kan bila single orang tanya bila nak kahwin?
Bila dah kahwin, orang tanya bila nak ada anak?
ahaaa. itu lah..
Senyum je lah bila orang tanya.. "tak ada baby lagi ke?"
bila saya cakap belum... "eh, plan ke?"
bila saya jawab tak... "eh, tak pg check-up doctor? tak pergi berurut?"
saya jawab tak..dan suka bagi jawapan InshaaAllah rezeki akan datang...
dah tak suka jawab "belum ada rezeki lagi" tak suka jawab macam tu....
Percayalah, Allah akan beri bila hambaNYA bersedia.
pasti ada hikmah yang kami sendiri tidak tahu...
bohong lah kami cakap kami nak hidup berdua dulu baru nak ada baby kan.. kami nak juga ada baby...
cuma bersabar dan doa adalah jalan terbaik.. InshaaAllah pasti ada.

Bersabar dan terus bersabar,
memandangkan suami balik sebulan sekali...
kat situ kos semua ada.. flight tiket semua. ingat free!hahahahaha
tapi kan, Alhamdulillah ada je rezeki kami utk berjumpa....
saya perempuan memang selalu merungut "tiket mahal lah, tak payah balik bulan nie.."
tapi en.suami balik juga...hihihihihi..
saya akan check flight tiket samada mahal or murah. kalau murah cepat-cepat suruh en.suami booking.
selalu Air Asia jadi pilihan kami..
InshaaAllah harap 2015 tahun utk kami berjauhan sementara.. 2016 InshaaAllah kalau book tiket tu utk melancong je okay.. hehehe

eh macam panjang plak entri nie.
okaylah. hp berbunyi menandakan mesej dari en.suami masuk.

Assalamualaikum

Jaga hati, Jaga diri dan Jaga iman.
Selagi Ingat Allah, Allah tak pernah lupa kita sebagai hambaNYA.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...