nuffnang

Sunday, November 16, 2014

Part 3 : Sambut Menantu

18/09/2014


Jadi warga Kg. Limbat.

lepas family balik,
airmata mengalir. Sedih.
seolah-olah family dah tinggal saya. hahahahha

En.Suami memujuk.. "dah2 jgn nangis, kesat airmata..kita keluar.. ramai tetamu kat luar.."

Perasaan tu nervous sebab first time kat rumah mertua.
macam nak control je semua. hahahahha. control Ayu. hahahaha.

Masa kat dapur, seronok dengar diorang cakap kelantan..laju sgt...hihiiihi
diorang hidang makan desert ramai2...
belum sempat makan. Mek (mak mertua) panggil sebab tetamu datang nak jumpa pengantin..
masa tu duk terfikir... mesti habis sagu berkuah nie.. tak dan dah saya nak makan..hahahaha

tengah dengar mek berbual dengan tetamu, ku disisi mek hanya menjawab apa org tanya ha...
nak tanya pun mcm tak ada idea nak bertanya... jawab apa org tanya je.. hehehe..
dan sy sentiasa tersenyum.. sampai ada sorg nie cakap... "manis dia,senyum je.." hahhahaha
dah takkan nak masam kan? heheheh

pastu encik suami datang duduk sebelah.
bisik kat en.suami "awk, sy teringin nak makan yg diorang makan..."
"diorang makan apa?" suami tanya...
"ala.diorang tengah makan kat dapur tu.."
encik suami pun ke dapur.... tlg simpankan. hihihihi

lepas tetamu balik,
saya ke dapur.. encik suami keluarkan sagu dari freeze.
Waaaaaaaaa bestnya makan sejuk2.
kami makan sama-sama. :)
rasa dia kan! mabelessssssssssssss. Sedap sangat!!

So sepanjang 4hari di kelantan.
saya dan suamii djemput ke rumah saudara mara encik suami.
banyak dapat kain batik...:) Alhamdulillah rezeki.

saya happy sebab keluarga mertua baik sangat.. peramah... so saya tak la segan sangat kan.


Saya lah pilih outdoor kat sawah.. hihiiiihihi. suka :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...